Evolution


Návody pro C4


Evolution je oblíbený emailový klient pro operační systém GNU/Linux. Evolution podporuje češtinu, má jednoduché a intuitivní ovládání, které nebude dělat problémy i méně zkušeným uživatelům.

Příprava na používání Evolution

Instalace

V linuxové distribuci Ubuntu (desktopové prostředí GNOME) je Evolution výchozím emailovým klientem, takže jej nemusíte instalovat. Pokud používáte jinou linuxovou distribuci, většinou není problém Evolution doinstalovat (např. v Kubuntu je instalace Evolution bezproblémová).

Nastavení emailového účtu

Krok 1 - Spuštění klienta a asistenta pro nastavení emailového účtu

Klikněte na ikonu aplikace Evolution v nabídce "Aplikace - Internet - Evolution". Pokud spouštíte aplikaci poprvé, automaticky se spustí asistent Evolution pro nastavení emailového účtu. Pokud se asistent nespustil, klikněte na záložku "Upravit - Nastavení ..." - zobrazí se přehled používaných emailových účtů, klikněte na tlačítko "Přidat ..." a spustí se asistent pro nastavení. Klikněte na tlačítko "Vpřed" a přesuňte se k zadání vaší identity.

Asistent Evolution pro nastavení emailového účtu
Větší obrázek
Asistent Evolution pro nastavení emailového účtu

Krok 2 - Zadání identity

V tomto kroku vyplňte vaše celé jméno a emailovou adresu, kterou chcete používat. Pokračujte kliknutím na tlačítko "Vpřed".

Nastavení identity uživatele
Větší obrázek
Nastavení identity uživatele

Krok 3 - Nastavení pro příjem pošty

V rozbalovacím menu vyberte typ serveru POP (POP je protokol pro výběr emailových zpráv), do kolonky "Server" zadejte mail.nazev-vasi-domeny.cz, např. mail.merkur.cz (pro doménu merkur.cz). Do kolonky "Jméno uživatele" zadejte vaší emailovou adresu (např. novak@merkur.cz). Jako "Typ autentizace" vyberte v rozbalovacím menu položku "Heslo". Pokud nechcete, aby se vás aplikace ptala při každém spuštění na heslo k emailové schránce, zaškrtněte kolonku "Zapamatovat si heslo". Pokračujte k dalšímu kroku stisknutím tlačítka "Vpřed".

Nastavení pro příjem pošty
Větší obrázek
Nastavení pro příjem pošty

Krok 4 - Další nastavení pro příjem pošty

V tomto kroku můžete provést dodatečná nastavení pro příjem pošty. Můžete nastavit interval pro automatickou kontrolu nové pošty, příp. změnit nastavení ohledně úložiště zpráv. Kliknutím na tlačítko "Vpřed" se přesunete k dalšímu kroku.

Dodatečná nastavení pro příjem pošty
Větší obrázek
Dodatečná nastavení pro příjem pošty

Krok 5 - Nastavení pro odesílání pošty

Jako typ serveru odchozí pošty vyberte SMTP. Do kolonky "Server" doporučujeme zadat SMTP server vašeho poskytovatele internetu. Alternativně můžete použít SMTP server Webhostingu C4. V tom případě zadejte (do kolonky "Server") server odchozí pošty ve tvaru smtp.nazev-vasi-domeny.cz, např. smtp.merkur.cz (pro doménu merkur.cz), dále zaškrtněte kolonku "Server vyžaduje autentizaci", jako typ autentizace vyberte "Přihlášení do systému" a jako "Jméno uživatele" zadejte váš email (např. novak@merkur.cz). Pokud nechcete, aby se vás aplikace při každém odesílání pošty ptala na heslo, zaškrtněte kolonku "Zapamatovat si heslo". Pokračujte k dalšímu kroku stisknutím tlačítka "Vpřed".

Nastavení pro odesílání pošty
Větší obrázek
Nastavení pro odesílání pošty

Krok 6 - Nastavení názvu účtu

Zadejte název emailového účtu, např. váš email (v našem případě novak@merkur.cz) a kliněte na tlačítko "Vpřed".

Nastavení názvu účtu
Větší obrázek
Nastavení názvu účtu

Krok 7 - Nastavení časového pásma

Ve výběrovém poli nebo na mapě vyberte časové pásmo, ve kterém se nacházíte (typicky Evropa/Praha) a kliněte na tlačítko "Vpřed".

Nastavení časového pásma
Větší obrázek
Nastavení časového pásma

Krok 8 - Dokončení nastavení

Kliknutím na tlačítko "Použít" uložíte veškerá právě provedená nastavení emailového účtu. Při prvním výběru (resp. odeslání) emailu se vás aplikace zeptá na heslo k emailové schránce.

Dokončení nastavení emailového účtu
Větší obrázek
Dokončení nastavení emailového účtu
Zadání hesla k emailové schránce
Větší obrázek
Zadání hesla k emailové schránce

Příjem pošty

Pro zobrazení přijaté pošty přejděte do složky "Příchozí". Zde je k dispozici přehled přijatých emailových zpráv, které byly poslány na vaší emailovou adresu. Stiskem tlačítka "Odeslat / přijmout" aplikace stáhne nově příjaté emailové zprávy ze serveru.

Přehled přijatých emailových zpráv
Větší obrázek
Přehled přijatých emailových zpráv

Odesílání pošty

K vytvoření nové emailové zprávy klikněte na tlačítko "Nový" nebo klikněte v menu na "Soubor - Nový - Zpráva ...". Do kolonky "Komu" zadejte emailovou adresu, na kterou chcete emailovou zprávu odeslat. Do kolonky "Předmět" napište předmět zprávy, poté můžete napsat samotný obsah emailové zprávy. Stisknutím tlačítka "Poslat" se emailová zpráva odešle.

Vytvoření nové emailové zprávy
Větší obrázek
Vytvoření nové emailové zprávy

Související odkazy

Diskuzní fórum pro článek Evolution

Nové diskuzní téma můžete založit v sekci Email klienti.

Změny a kontroly

K dispozici je kompletní přehled všech změn a kontrol v tomto návodu.


Evolution
Publikace: 5.10.2007
Přehled změn a kontrol
Diskuzní fórum
  • Webové aplikace
  • Tvorba web stránek
  • PHP, MySQL

forum.c4.cz