Automatická odpověď ve webmailu


Návody pro C4


Automatickou odpověď si můžete nastavit ve webmailovém klientovi RoundCube. Máte-li starší verzi klienta (Openwebmail), požádejte přes Formulář na autorizovaný požadavek v administračním systému domény o přesun na mailserver s novým webmailovým klientem.

V následujícím článku si ukážeme postup pro vytvoření automatické odpovědi pro všechny doručené e-maily. Odesílatelům automaticky přijde potvrzení, že jsme jejich e-mail obdrželi.

Přihlášení do webmailu

Pokud máte stránky umístěné na Webhostingu C4, přihlašovací formulář do webmailu naleznete na adrese ve tvaru http://mail.nazev-vasi-domeny.cz (v našem ukázkovém případě http://mail.demo3.cz). Pro přihlášení zadejte tyto údaje:

Pokračujte stisknutím tlačítka "Přihlásit".

Přihlašovací formulář
Větší obrázek
Přihlašovací formulář

Vytvoření filtru

Po přihlášení do aplikace klikněte vpravo nahoře na tlačítko "Nastavení" (ozubené kolečko) a v levém menu zvolte "Filtry".

Sekce filtry
Větší obrázek
Sekce filtry

V záložce "Filtry" klikněte dole na tlačítko s plusem "Přidej filtr".

Nový filtr
Větší obrázek
Nový filtr

Nyní provedeme nastavení filtru podle našich požadavků:

  1. Jako název filtru zadejte text, který bude filtr popisovat (např. "Automatická odpověď").
  2. V našem ukázkovém případě chceme poslat automatickou odpověď na všechny příchozí zprávy, takže v části "Pravidla pro příchozí zprávu" vyberte položku "Všechny zprávy". Pokud chcete odpověď pouze pro některé, nastavte konkrétní pravidlo (příp. pravidla) a zvolte buď možnost "Odpovídají všechny pravidla", nebo "Odpovídá kterékoliv pravidlo".
  3. V části "...vykonej následující akce" vyberte "Autoodpověď", zobrazí se další nastavení filtru.
  4. Do pole "Zpráva" vyplňte samotný obsah sdělení. V našem případě jsme zvolili krátké ujištění, že se požadavku odesílatele budeme věnovat, jakmile to bude možné.
  5. Do pole "Předmět" napište krátký popis vaší odpovědi. Tento text se příjemci zobrazí jako název (předmět) e-mailu.
  6. Aby příjemce věděl, na co odpovídáte, je dobré zaškrtnout volbu "Připojit původní předmět". Automaticky se původní předmět emailu přidá za předmět emailu s odpovědí.
  7. Pokud chcete automatickou odpověď poslat i na jiné adresy, přidejte je do pole "Seznam alias emailů .." .
  8. Poslední volbu "Filtr neaktivní" (vpravo vedle tlačítka "Uložit") ponechte nezaškrtnutou, jinak by filtr nebyl aktivní.

Překontrolujte si nastavení a potvrďte tlačítkem "Uložit".

Nastavení filtru
Větší obrázek
Nastavení filtru

Nastavení filtru je dokončeno a nyní je aktivní. Filtry můžete podle potřeby aktivovat/deaktivovat, postup naleznete v následujícím odstavci.

Dočasná deaktivace filtru

Protože filtry nelze v Roundcube nastavit jen pro určitý čas, je možné si je připravit a buď mít aktivní, nebo neaktivní. Deaktivaci se provádí přímo v nastavení filtru, takže přejděte do sekce "Nastavení", v levém menu zvolte "Filtry" a v záložce "Filtry" klikněte v seznamu na požadovaný filtr. Nyní dole vedle tlačítka "Uložit" zaškrtněte volbu "Filtr neaktivní" a uložte změnu. Stejným způsobem ho zase můžete zaktivovat, stačí zrušit zaškrtnutí volby "Filtr neaktivní".

Deaktivace filtru
Větší obrázek
Deaktivace filtru

Diskuzní fórum pro článek Automatická odpověď ve webmailu

Nové diskuzní téma můžete založit v sekci Email klienti.

Témata Reakce Poslední příspěvek
Nefunguje automatická odpověď v mailu 4 22.11.2016 10:41
Automatická odpověď v nepřítomnosti - webmail 3 24.09.2014 14:04

Změny a kontroly

K dispozici je kompletní přehled všech změn a kontrol v tomto návodu.


Automatická odpověď ve webmailu
Publikace: 29.11.2011
Změna: 18.6.2013
Přehled změn a kontrol
Diskuzní fórum
  • Webové aplikace
  • Tvorba web stránek
  • PHP, MySQL

forum.c4.cz